Do první desítky se probojoval Tomáš Vrátný, Bartek Boba a Míra Martinec s novou Tatrou FF7. Ve 47. ročníku nejtěžší rallye světa obsadili v kategorii kamionů 9. místo a jsou třetí českou posádkou v první desítce. Motocyklový kaskadér, stuntrider Adam „Special“ Peschel předvedl vynikající debut, když v kategorii Rally 2 obsadil skvělou 34. pozici. Byl čtvrtým nejlepším nováčkem v motorkách a stal se prvním stuntriderem, který dokončil Rallye DAKAR.
Tomáš Vrátný absolvoval se svou novou Tatrou FF7 ostrý test v rámci letošního ročníku. „Naše Sedmička nás v závěru rallye opravdu podržela. Je to skvělé auto a děkuji všem, kdo se podíleli na jeho stavbě a přípravě na závod. Na začátku jsme ladili výkon, pak jsme ve třetí etapě nabrali zpoždění kvůli nefunkční uzávěrce předního diferenciálu, ale v zásadě se auto osvědčilo a jsme s ním velmi spokojeni,“ chválí Tomáš Vrátný svůj nový speciál, který v první desítce jako jediný hájí barvy značky Tatra. Nové auto si pochvaluje také palubní mechanik Jaromír Martinec, který má s letošní ročníkem odjeto již 17 „Dakarů“. „FF7 je bezesporu to nejlepší auto, v kterém jsem kdy seděl, a i když máme o něco delší rozvor, jsme v dunách mrštnější než některé kamiony jiných značek,“ říká Míra Martinec.
Posádka s číslem 611 se od poloviny závodu držela na průběžném 11. místě. V 11. etapě ale nedojely 2 kamiony, Martin Šoltys, jehož kamionu praskla v dunách kloubová hřídel a z průběžného čtvrtého místa musel odstoupit a pak Japonec Sugawara, který se kvůli technickým problémům posunul z první desítky na 14. pozici. S trochu štěstí se tak ostravský kamion posunul do první desítky a 9. pozici si udržel i v poslední etapě. „Devítka mě určitě těší, byť je to se štěstím, ale o i o tom tohle závodění je. Našim primárním cílem bylo nové auto pořádně otestovat, nasbírat cenná data a o přední příčky nám příliš nešlo. O to víc nás TOP 10 těší“, neskrývá svou radost Tomáš Vrátný, který zopakoval svůj, zatím nejlepší, výsledek z Dakaru 2023.
Závěr závodu v dunách si užíval i motocyklový kaskadér a stuntrider Adam Peschel, který v letošním ročníku debutoval pod křídly ostravského týmu FESH FESH. „Na začátku závodu jsem se dost trápil, měl jsem pocit, že přitahuju problémy,“ komentuje namotaný ostnatý drát v zadním kole nebo spadený řetěz těsně před cílem Adam Peschel. „Chtělo so všechno srovnat v hlavě, zvyknout si na úplně jiné prostředí, rozložit si jinak síly. V polovině závodu, kdy se dost ochladilo, mě začalo všechno bolet, nejvíc ruce, které na takovou porci kilometrů v terénu nebyly úplně zvyklé. Hlava ale nakonec zvítězila, a i ty duny se mi začaly najednou líbit. Hlavně ten závěr, dlouhé výjezdy či sjezdy, kdy jsem si mohl najít svůj rytmus a své tempo“, komentuje průběh rallye Adam Peschel s typickým úsměvem, který ho proslavil snad po celém bivaku a u řady fanoušků u televizních obrazovek. „Jsem šťastný, že jsem rallye dokončil, že jsem měl kolem sebe skvělý tým – Jardu Janovského a Kubu Kykala, kteří se mi bezvadně starali o motorku, a pak samozřejmě Tomáš Vrátný a celý jeho tým, který mi vytvořil perfektní zázemí,“ říká Adam Peschel o svém zázemí během jeho první účasti na Rallye DAKAR.
Celý tým FESH FESH po dojezdu také pogratuloval Martinovi Macíkovi k obhajobě prvního místa i Aleši Lopraisovi, který dojel po velké bitvě s Holanďanem van den Brinkem na 3.místě.
Závodníky nyní čeká letecký přesun do Rijádu a odtud pak většina z nich odcestuje přímo domů. Mechanici a ostatní členové týmu musí převézt techniku na druhý konec Arabského poloostrova do přístavu v Džidě, kde se vozidla naloží na loď a čeká je asi třítýdenní cesta zpět do Evropy. A členy týmu čeká letecký spoj v neděli domů k jejich rodinám.
Zaujala Vás naše nabídka? Ozvěte se nám
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.